Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Σκέψεις για τον αποτελεσματικό Εκπαιδευτικό. Εισηγητής: ΠΑΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ Καθηγητής της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

1.1 Ορισμός της Έννοιας: Αυτός που προσφέρει γνώσεις και ετοιμάζει προσωπικότητες 
1.2 Ο μαθητής δεν είναι «κάλαθος γνώσεων» αλλά εξελισσόμενη ανθρώπινη προσωπικότητα 
1.3 Η άποψη του Πλάτωνα για το ρόλο της ανατροφής
 2 Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού 2.1 Αξιοπρεπής παρουσία στην τάξη και την κοινωνία 
2.2 Ανανεούμενη κατάρτιση 2.3 Διεύρυνση των γνώσεων για: το υλικό, τον μαθητή, τον τρόπο παρουσίασης του υλικού και τη χρονική στιγμή προσφοράς του 
2.4 Εμβάθυνση στην ψυχοβιολογία του μαθητή: Αξιοποίηση επιθυμιών και αναγκών του. Συμμετοχή στις δραστηριότητες – εκδηλώσεις του Σχολείου
 2.5 Η αγάπη προς το μαθητή είναι πηγή αντοχής, θέλησης, προσφοράς 
2.6 Η αυτογνωσία του, η Ψυχική του ισορροπία. Ο ρεαλισμός του προφυλάσσει τους μαθητές του από τους συμμαθητές τους.
 2.7 Γνώση της ατομικότητας και ιδιαιτερότητας κάθε μαθητή και των ψυχοκοινωνικών χαρακτηριστικών του. Ειδική συμπαράσταση στο μαθητή προβληματικής οικογενειακής σχέσης.
 2.8 Οργάνωση σχολικής εργασίας στην τάξη. Διδακτικές αρχές, Ποιοτικό μάθημα – αξιοποίηση του χρόνου διδασκαλίας.
2.9 Βασική αρχή: Η δικαιοσύνη στην πράξη. Προστασία των μαθητών του. 
2.10 Ψυχραιμία και αυτοέλεγχος. Πρόληψη αντικοινωνικών εκδηλώσεων μέσα και έξω από την τάξη. Κλίμα εμπιστοσύνης, ελευθερίας και σεβασμού.
 2.11 Η αμεροληψία του
 2.12 Τα προσωπικά του μένουν έξω από το Σχολείο 
3 Πως εργάζεται 
3.1 Η τάξη ως συστηματικό εργαστήριο μάθησης και συνεργασίας 
3.2 Η ώρα στην τάξη αξιοποιείται βασικά για μάθηση 3.3 Κλίμα μάθησης στην τάξη με κανόνες και όρια 
3.4 Ο «διαφορετικός» μαθητής είναι και αυτός μαθητής
4 Τι προσφέρει στο μαθητή
4.1 Υπερβολικές προσδοκίες από το Σχολείο 
4.2 Ψυχικά ισορροπημένα άτομα, σταθερά, ηθικά και αδιάβλητα
5 Ποιες είναι οι σχέσεις του με τον μαθητή;
5.1 Δεν κάνει διακρίσεις. Συνέπεια λόγων και έργων 
5.2 Τον ενδιαφέρει τι ωφελεί το μαθητή και όχι τι του αρέσει
6 Εμπόδια που μπορεί να συναντήσει στο έργο του
6.1 Είναι έτοιμος να τα αντιμετωπίσει και να μη επηρεάσουν την αφοσίωση στο έργο του
6.2 Δεν επιτρέπει τη μείωση κανενός μαθητή
7 Η ικανοποίηση του Εκπαιδευτικού 
7.1 Τον «γεμίζει» η ομορφιά της προσφοράς 
7.2 Οι καρποί του έργου του φαίνονται σε βάθος χρόνου 
7.3 Η πίστη στην ιερότητα του έργου του
7.4 Εξωτερικός και εσωτερικός έλεγχος κατά την εκτέλεση του έργου του

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου